svar på fråga

hej bloggen. fick en fråga idag om hur man fåår själva kanten/ramen runt bloggen, och då kan man gå in på designadinblogg.se, eller så kan jag lika gjärna förklara och visa nu hur man gör!

jo, först går man in på design.



sedan går man in på redigera stilmall.



sedan söker ni upp en kodrad som heter  #wrapper och sedan lägg till background: #FFFFFF; på den.

sen i slutet av #wrapper och alltså under backround så lägger ni till ett kodstycke som följer såhär.

#wrapper:after {
content: ".";
display: block;
height: 0;
clear: both;
visibility: hidden;
}

och så här kommer det se ut sen! eller aa om ni gjort rätt. haha!



När du är klar så har du fått en ram runt din blogg precis som min! inte så svårt faktiskt:)
hoppas jag hjälpte er så mycket som möjligt och att jag inte förvirrade er nu. haha!
kom med med frågor. roligt att svara på!

kram på er!

Amanda


Kommentarer
Postat av: Erica

Hej var med och svara på dagens fråga :)



Du kan även anmäla dig om du vill vara med i veckans blogg! :D

2009-08-17 @ 11:34:24
URL: http://musice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0